19-09-2015 SJZ MD1 @home Quick Boys MD2

Het is even wennen aan het grote veld voor de meiden maar met Iris, Kim en Esmee als coaches gaan de meiden vrolijk van start. Flinke regenbuien en er is er al snel een punt voor de tegenstander. Dat is schrikken! Emily ligt een tijdje geblesseerd op het veld (blauwe plekken) en wordt vervangen. Invaller Fleur maakt het eerste punt na een mooie voorzet van Bo. De meiden zien het weer zitten. Denise maakt er even 2-1 van en invaller Kes schiet er nog 1 in. Dus limo in de pauze en de stand is 3-1. Na de pauze wordt de regen iets minder en dat merken ook de tegenstanders. Het staat 3-2 en de coaches onder de paraplu's geven aanwijzingen aan alle meiden. Dat lukt erg goed want Kes maakt er weer 4-2 van en al zijn ze allemaal nat en koud ze rennen door over dat enorm grote veld. Fleur scoort nog een keer en het staat 5-2. Na een goeie tip van Kes schiet Bo er in de laatste minuut nog een bal in. Eindstand 6-2. Goed gedaan meiden MD1! Kes en Fleur bedankt voor het invallen. Nu nog even op de foto in de nieuwe pakken van de sponsor Celtic cooling. Toppertjes!

SJZ MD1 @Home - Graaf WillemII VAC MD

Het is zaterdagmorgen, een beetje druilerig weer. Geen zon, weinig wind, veel bewolking. Vandaag staat voor de talenten van de MD1 weer een wedstrijd tegen een topper op het programma. Dit keer tegen Graaf WillemII VAC. Maar deze wedstrijd valt volledig in het niet bij de kampioenswedstrijd die Vrouwen 1 van SJZ die middag moeten spelen. De bleke gezichten van onze drie leidsters laten duidelijk zien dat de zenuwen nauwelijks onder controle te houden zijn. Ook de talenten van de MD1 zijn door het dolle heen, want hun idolen kunnen die middag kampioen worden, en de spandoeken waren die dag ervoor al gemaakt.

Al snel bleek dat de scheidsrechter te laat zou zijn, dus Edwin pakte met frisse tegenzin de wedstrijdbal en een fluitje, en zo kon de wedstrijd toch beginnen. Esther was gelukkig zo aardig om even de vlag op te pakken, omdat Peter vandaag een belangrijke wedstrijd van de C1 had. De scheidsrechter kwam maar 10 minuutjes te laat, dus Edwin kon verlost worden van het fluitje, en Esther van de vlag. Het was vooraf bekend dat ook deze tegenstander een behoorlijk goed team had. In de uitwedstrijd hadden we dat zelf al gemerkt, maar ook de stand op de ranglijst liet zien dat deze tegenstander niet zomaar verslagen kon worden. De enige manier waarop dat zou kunnen, was met hard werken, geconcentreerd spelen en het nodige geluk. Helaas zat geen van drieën er vandaag in. Het druilerige weer leek iedereen een beetje lui te maken, de spanning van de kampioenswedstrijd van die middag leek de concentratie geen goed te doen, en het geluk misten we vandaag ook een beetje. GrWIIVAC (wat een naam!) wist dan ook vrij eenvoudig een voorsprong op te bouwen. In de rust bleek dat de kampioenswedstrijd van Vrouwen 1 niet door kon gaan, omdat hun tegenstander te weinig speelsters had. Dat was natuurlijk een enorme teleurstelling voor de leidsters. De talenten van de MD1 wilden iets terug doen om de leidsters een beetje op te vrolijken, en in de tweede helft lukte het dan ook om via een mooi doelpunt van Fenna de spanning terug te brengen: 2-3 met nog zeker 20 minuten te spelen! Het kon dus nog! Helaas was GrWIIVAC toch een maatje te groot, en met goed combinatievoetbal wisten zij nog een doelpunt erbij te prikken. Het doelpunt dat ze vervolgens in de allerlaatste seconde maakten, was slechts voor de statistieken: 2-5.

Afsluiter van de week: in de lente leggen alle vogels een ei, we gaan een nachtje weg in mei

Op verzoek: @

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!